Turizm Fakültesi


Uluslararası Üyelikler

ATLAS – Turizm ve Eğlence Eğitimi Birliği

International Chrie – Avrupa Hotel, Restoran ve Kurumsal Eğitim Konseyi

1946 yılında kar amacı gütmeyen kuruluş olarak kurulan CHRIE (The European Council on Hotel, Restaurant & Institutional Education) Avrupa Hotel, Restoran ve Kurumsal Eğitim Konseyi, üyelerinin konaklama ve turizm sektöründeki gelişmeleri yakından takip etmesini sağlayarak sektörde ön sıralarda yer almalarını hedeflemektedir. Bugün kuruluşun 50 farklı ülkede 2500’den fazla üyesi bulunmaktadır. Bu bağlamda oluşturulan uluslar arası CHRIE üyeler arasındaki turizm eğitimi ve staj ile ilgili bilgi, fikir, araştırma, ürün ve hizmetlerin paylaşılmasını sağlamaya yönelik önemli bir oluşumdur. Konaklama ve turizm eğitim ağı olarak hizmet veren oluşum, eğitimciler, endüstri yöneticileri ve kuruluşları arasında birlik oluşturmaya çabalamaktadır. Bu bağlamda, oluşumun misyonunu turizm sektöründe çalışan bireyler arasında turizm eğitim kalitesinin yükseltilmesi ve  hizmet mükemmelliğine yönelik eğitim ve araştırma ortamının geliştirilmesine yönelik işbirliğinin, koalisyonun, küresel bilgi ağının kurulması ve sürdürülmesini sağlamaktır. Fakültemiz Ekim 2007’den itibaren Intenational CHRIE üyesi olarak uluslar arası düzeydeki ilişkilerine bir yenisini eklemiştir.

HosCo

Merkezi Cenevre İsviçre’de bulunan HOSCO, konaklama sektöründeki insan kaynakları ve bu alanda kariyerlerinde mükemmeli arayan insan gücü için güvenilir bir partnerdir. Çünkü HOSCO’ya üye olanlar bu çatı altında dünyanın her yanından en iyi konaklama işletmeleri ve okulları ile bir araya gelerek sürekli bir iletişim halinde bulunabilirler. HOSCO’ya üye olanlar para ve zamandan tasarruf eder; kolay ve hızlı iletişim olanaklarına sahip olur; niteliklerine uygun iş ve iş gücü temin ederler.

 

UNWTO Depository Library – Dünya Turizm Örgütü Resmi Yayınlar Kütüphanesi

Fakültemiz 2008 yılından bu yana Dünya Turizm Örgütü Resmi Yayınlar Kütüphanesi üyesidir.

 

AMFORHTDünya Turizm Eğitimi Birliği

AMFORHT (Dünya Turizm Eğitimi Birliği) kavramı Fransa’nın Nice kentinde 1969’da Dünya Turizm Örgütü’nün (WTO) eğitim alanının bir parçası olarak yaratılmıştır. AMFORHT’un amacı turizm endüstrine odaklanan ve endüstrinin değişen gereksinimlerini dünya çapında karşılayabilen bir turizm eğitimini tanımlamak, geliştirmek ve tutundurmak ve sürekli uyumlulaştırmaktır.

AMFORHT dünyadaki turizm okulları ve üniversiteler için uygun yaklaşımlar ve çözüm önerileri tanımlamak üzere kongreler düzenlemektedir. Bu kongrelerde uluslararası turizm örgütleri (WTO, ILO, IH&RA, FUAAV, vb.) eğitimciler (okullar, enstitüler ve üniversiteler) turizm eğitimine odaklanmış işbirliği ve görüş alışverişinde bulunurlar.

Fransa’nın Nice kentinde WTO Genel Sekreteri Francesco Frangialli’nin de katılımıyla 1998 yılında düzenlenen seminerde yeni AMFORHT doğmuştur (Dünya Turizm Eğitimi Birliği). Bu nedenle ilk otelcilik ve turizm eğitimi üzerine AMFORHT Dünya Forumu Şubat 2000’de Fransa’nın Nice kentinde düzenlenmiştir.

AMFORHT dört tür üyeden oluşur : Kurucu üyeler, yararlanıcı üyeler, aktif üyeler ve onursal üyeler.

Tüm üyeler turizmin üç ana ögesinden gelmektedir:

Turizm ve turizm eğitimi ile ilgili uluslararası örgütler Eğitim dünyası (okullar, üniversiteler, enstitüler) Endüstri dünyası (turizm, ağırlama, catering uzmanları ve danışmanları)

AMFORHT;

Staj ve istihdam arasında nitelikli bir bağ Kültürlerarası temas ve ortaklıklar Değişim, yenilikçi düşünce ve araştırma için araçlar Değerleri paylaşmak ve öğretim için arkadaşça ortam oluşturmaya çalışmaktadır.

AMFORHT’un eylem alanı turizm araştırmaları, istihdamı ve öğretimini içeren geniş anlamda tüm turizm eğitimini kapsamaktadır.

 

EURHODIP – Avrupa Otelcilik Okulları Birliği

EURHODIP, 1988 yılında 20 otelcilik okulu tarafından eğitim programlarının içeriklerine Avrupa boyutu kazandırmak için kurulmuştur. Günümüzde EURHODIP üye okullarına şunları sunmaktadır:

Herhangi bir üye otelcilik okulunda düzenlenen seminerler, değişik Avrupa ülkelerinden aynı konuda çalışan öğretim üyeleri ve elemanları için deneyim alışverişi, eğitsel içeriklerin ve öğretim yöntemlerinin uyumlu duruma getirilmesi

Öğrencilerin aşçılık, yiyecek içecek, kültür, insan kaynakları, pazarlama, ekonomi ve hukuk gibi konularda Avrupa’ya yönelik bilgi edinmesini sağlayacak öğretim araçları

Öğretim üyelerinin ve profesyonellerin Avrupa Eğitimi üzerine düşünce ve deneyim alışverişinde bulunabildiği, her yıl farklı bir Avrupa ülkesinde düzenlenen EURHODIP Yıllık Konferansı

Öğrencilerin Avrupa kültürü ve dilleri hakkındaki bilgilerinin yanı sıra Avrupa’daki mesleki deneyimlerini de değerlendiren bir Avrupa diploması sahibi olmalarını sağlayan EURHODIP diploması. Bu diplomalar Avrupa’da bir iş için gerçek birer pasaporttur.


Son Güncelleme : 15 Eylül Cuma 2017
201